پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3764
-
الف
+

حق ندارم نقش کلیشه‌ای بازی کنم

مهران احمدی درباره دو سریال «پایتخت» و «آوای باران» با آی‌فیلم به گفت‌وگو پرداخت.

مهران احمدی درباره دو سریال «پایتخت» و «آوای باران» با آی‌فیلم به گفت‌وگو پرداخت.

مهران احمدی چند وقتی است که مهمان مخاطبان شبکه آی‌فیلم است. چندی پیش که با شخصیت دوست داشتنی بهبود مخاطبان را خندید و حال که با شخصیت شکیب مخاطبان آی‌فیلم را عصبانی کرده است. به همین دلیل به سراغ این هنرمند رفتیم تا با وی در خصوص این دو نقش گفت و گو کنیم:

آقای احمدی سریال «پایتخت3» چند وقت پیش از شبکه آی‌فیلم پخش شد و همچنین سریال «آوای باران» نیز این روزها در حال پخش از شبکه آی‌فیلم است. همین بهانه‌ای شد تا با شما گفت‌وگو کنیم.اول از همه سراغ نقش بهبود در سریال پایتخت برویم. کمی از این نقش برای ما بگویید.

واقعیت این است که من سریال «پایتخت» را خیلی دوست دارم و کسانی در این سریال هستند که به نظرم در نوع خودشان بهترینند به همین خاطر خیلی خوشحال شدم که نقش "بهبود" را به من پیشنهاد دادند و من این نقش را بازی کردم. به نظرم بهبود در روند قصه پایتخت تاثیرگذار بود حتی زمانی که همه فکر میکردند بهبود مرده است و اسیر داعش می‌شوند بهتاش از عکس بهبود جدا نمیشود و این نشان دهنده اهمیت خانواده و پدر است.

اصولا نقش‌هایی را دوست دارم بازی کنم که تاثیرگذار باشد و بهبود به نظرم این تاثیرگذاری را در روند داستان داشت به خاطر همین وقتی در پایتخت 6 هم پیشنهاد بازگشت بهبود را به دادند و من فیلمنامه را خواندم متوجه شدم این شخصیت هنوز تاثیرگذار است و به همین خاطر به سریال پایتخت برگشتم.

پایتخت 3 را از اینجا دانلود و تماشا کنید

این روزها ادامه پایتخت 6 و ساخت پایتخت 7 حسابی بحثش داغ شده. شما به عنوان یکی از بازیگران اصلی این مجموعه می‌توانید در این خصوص توضیح دهید؟

خیر. من جزء عوامل تولید نیستم و تصمیم گیری در این خصوص با عوامل تولید هستش. به همین خاطر بهتر است این سوال را از تهیه کننده و کارگردان این سریال بپرسید.

شکیب و بهبود دو شخصیت کاملا متفاوت از یکدیگر هستند که هر کدام دنیاهای خاص خودشان را دارند و حتی گریم‌های این دو شخصیت هم خیلی متفاوت است.

ببینید یکی از دلایل عمده ای که من نقشی را قبول میکنم و جلوی دوربین می‌روم این است که آن نقش و شخصیت متفاوت باشد و در روند قصه تاثیرگذار باشد. من تمام سعی ام را میکنم که هر نقشی که بازی میکنم کاملا متفاوت باشد  وگرنه اگر قرار باشد مهران احمدی مدام خودش را جلوی دوربین تکرار کند یا فقط به جای دیگران حرف بزند، اسمش بازیگر نیست. خیلی ساده است که آدم در هر نقشی مثل خودش بخندد، گریه کند، حرف بزند، عاشق شود و… اما من بازیگر حق ندارم مثلا در نقش شکیب به جای خودم باشم یا یک نقش کلیشه ای و تکراری ارائه کنم که بارها و بارها و بارها مردم در سینما و تلویزیون آنها را از من دیده اند.

شکیب پس برایتان خیلی جذاب بود که پذیرفتید این شخصیت را بازی کنید.

بازیگر نقش شکیب را بیشتر بشناسید+عکس

بله قطعا. شکیب هم ویژگی‌های داشت که من را ترغیب کرد در آن بازی کنم یکی از آن دلایل وجود خود آقای سهیلی زاده کارگردان این سریال است که به نظرم یکی از بهترین کارگردان های ما هستند، کارکترها، فیلمنامه و .... همه این ها باعث شدند من به این سریال جذب بشوم و شخصیت شکیب را بسازم.

آقای احمدی به نظر بنده شما از آن دست از بازیگرانی هستید که فیلم‌های سینمایی بسیار خوبی هم بازی کردید. خودتان ترجیحتان سینماست یا تلویزیون؟

واقعیت این است که من در سینما به هیچ وجه نقش یکسان بازی نکردم و هر بار که مقابل دوربین سینما ایستادم سعی کردم نقشی متفاوت بازی کنم. اما متاسفانه نادیده گرفته شدم. حداقل در تلویزیون اگر بازی کنم بسیاری از مردم من را میشناسند و میتوانم در ذهن عموم مردم باقی بمانم.

(مصاحبه کننده: هانیه خاوری برای وب‌سایت آی‌فیلم)

نظر شما
ارسال نظر